Rotirea corectă a roților este unul dintre factorii de bază care influențează rata de uzură a acestora. Dacă dorești să eviți înlocuirea prematură a roților, trebuie să ai mare grijă de rolele tale. De asemenea uzura corectă a roților îți oferă confort și viteza mărită în timpul plimbărilor.
Adesea se întâmplă să nu ai abilitatea de a estima când este momentul potrivit pentru a întoarce roțile pentru prima dată. Roțile se uzează neregulat. De obicei roata din față este cea care suferă cel mai mult – depinde de stilul tău de mers, sunt cazuri în care se uzează și roata din spate.
Vei observa și o altă uzură la roți, aceasta fiind din interior sau exterior. După cum poți vedea este cea din interior.
Timpul ideal pentru schimbarea roților nu există și nu poate fi determinat cu precizie. De aceea îți vom arăta cu ajutorul imaginilor cum să observi schimbările roților.
Toate roțile noi au o bandă subțire în centrul lor. Așa vor arăta atunci când le vei monta. Banda centrală te va ajuta atunci când va trebui să decizi soarta roților tale.
Dacă ți se pare că o astfel de uzură este un „nimic”, iar tu nu vrei să-ți petreci timpul liber schimbându-ți roțile, am pregătit mai multe semne care te vor determina să-ți observi roțile cu mai mare atenție. Pe partea din interior a roții din față, poți vedea că stratul superior începe să dispară. De obicei în acest stadiu, celelalte roți sunt încă în regulă. Dacă îți dorești să începi schimbările la role, momentul potrivit a sosit.
Cu ajutorul imaginii de pe online-skating.com îți vom explica cum stă treaba cu roțile:
Imaginea din partea dreaptă arată cum ar putea arăta roata dacă a fost neglijată. Observă vârful ascuțit care s-a creat pe roata din față. Dacă vei continua să patinezi cu roata din față în starea asta, uzura va fi neregulată. De aceea este momentul cel mai potrivit să întorci roata.
Deja știi când trebuie să schimbi roata acum este momentul să-ți arătăm cum rotești roata corect. Atunci când ai o roată nouă este de ajuns să urmărești rotația de bază 1-3 și 2-4 la început.
Cum am mai spus, roțile se uzează din partea interioară și cel mai mult suferă roata din față. Tehnica unor patinatori afectează și roata din spate. Ce vrem să realizăm? Vrem ca roțile tale să se uzeze din partea neutilizată și vrem să mutăm roata folosită cel mai des într-un loc unde nu va avea de suferit foarte mult. Descrierea simplă a schimbului de roți:
-
Schimbă prima roată de pe gheata stângă cu roata a treia de pe gheata dreaptă. Același lucru este valabil și invers, roata a treia de pe gheata dreaptă cu prima roată a ghetei stângi.
-
Schimbă a doua roată de pe gheata stângă cu a patra roată de pe gheata dreaptă. Același lucru este valabil și invers: a patra roată de pe gheata dreaptă cu a doua roată a ghetei stângi.
-
Deplasează a treia roată de pe gheata stângă pe prima poziție imprimată în interior pe gheata dreaptă.
-
Deplasează roata a patra de pe gheata stângă pe poziția a doua de pe gheata dreaptă.
Dacă ești un începător, probabil că te vei „chinui” un pic la scoaterea roților. Stai liniștit, nu este un lucru dificil. Vei avea nevoie doar de una sau două chei (depinde de tipul rolelor).
Mărcile cunoscute și de calitate cum sunt K2 și Rollerblade fabrică rolele cu șuruburi, pe care le poți desface cu cheia hexagonală dintr-o parte. Din cealaltă parte acestea nu conțin orificii pentru chei. De aceea este de ajuns ții șurubul cu un deget ca să nu se miște.
Dacă rolele au orificiu pentru cheia hexagonală din ambele părți, vei avea nevoie de două chei. Cu o cheie vei reține șurubul, iar cu celălalt poți începe să rotești.
Cum arată o roată scoasă din cadru:
Clienții care și-au dezmembrat încă rolele, se tem cu ce vor rămâne în mână după înlăturarea roților. O roată conține doi rulmenți, care o țin fermă în cadru. Printre acestea este un inel, care împiedică frecarea între cadru și rulmenți, astfel garantând o rotire. Așadar, după înlăturarea roților din cadru acestea nu se vor împrăștia. Ce poți face în plus pentru menținerea roților: poți șterge rulmenții cu un prosop de hârtie. Ușor pentru a menține murdăria departe de interiorul rulmenților. De asemenea poți șterge și interiorul cadrelor.
Ai propriile sugestii cum să întreții roțile rolelor? Rămâi cu noi și scrie-ne în comentarii observațiile tale ?