Obținerea patinelor nu reprezintă sfârșitul îndatoririlor dumneavoastră. Pentru a vă bucura de o plimbare bună cât mai mult timp posibil, trebuie să aveți grijă de patinele dumneavoastră. Dacă doriți să împiedicați deteriorarea completă a patinelor, nu puteți neglija îngrijirea.
Manualul de service anexat va răspunde la multe dintre întrebările dumneavoastră încă de la început. În el, veți afla cum să înlocuiți sau să montați frâna, dacă aveți un interior detașabil sau care este îngrijirea recomandată pentru patinele dumneavoastră. Cu toate acestea, există pași de bază care trebuie urmați cu regularitate.
Înainte de începerea fiecărui sezon, este importantă întreținerea de bază. În mod prioritar, ar trebui să acordați atenție verificării roților, înlocuindu-le sau rotindu-le dacă este necesar. Dacă observați o crăpătură sau un alt defect la roți, la cadru sau la ghete pe care îl considerați grav, cel mai bine este să vă opriți direct la un magazin specializat sau la un centru de service, unde vă pot oferi sfaturi de specialitate și vă pot ajuta să începeți sezonul de patinaj într-un mod fericit.
1. Inspecție vizuală
Inspecția manuală și vizuală nu trebuie efectuată doar ocazional, ci și periodic, înainte de fiecare călătorie. Acest lucru va preveni orice patine slăbite sau răniri. Rotația roților, netezimea, sunetul sau deformarea sunt importante. O problemă la fel de gravă este strângerea insuficientă a roților. Strângerea trebuie făcută întotdeauna înainte de a merge pe bicicletă. Slăbiți ușor roțile mai întâi înainte de fiecare strângere, astfel încât să nu aveți "fire mâncate" după atâtea strângeri.
Pro Tip: Luați o cheie hexagonală pentru călătorie. În situații neașteptate departe de casă, aceasta poate deveni ajutorul dumneavoastră neprețuit.
2. Demontarea roților
Dacă ești un patinator nou sau neexperimentat, este foarte probabil ca la început să fii intimidat de schimbarea roților. Stai liniștit, nu este dificil și, chiar și cu cunoștințe de bază, o poți face cât ai zice pește.
În acest caz, recunoaștem două tipuri de patine. Un tip are un fir pe o singură parte. În acest caz, trebuie să folosiți doar o singură cheie hexagon, deoarece partea interioară a capului se potrivește într-o canelură din cadru. Este vorba despre majoritatea modelelor de freeskate și patine de viteză, de exemplu. În cazul în care patinele au găuri pentru o cheie hexagon pe ambele părți, trebuie să folosiți două chei hexagon. Puteți să fixați șurubul pe o parte, iar cealaltă parte poate fi deșurubată cu ușurință.
De asemenea, există doi rulmenți în interior și un distanțier între ei. Acest lucru asigură o rotire lină a roților în timpul deplasării. Totul este ținut împreună de axe.
Pro Tip: Atunci când strângeți sau slăbiți axele, aveți grijă să introduceți bine cheia hexagon în interiorul filetului, astfel încât să nu tăiați marginea filetului.
3. Rotirea roților
La verificarea roților, un indicator important al uzurii este uzura roților. Din fericire, nu toată uzura va duce neapărat la înlocuirea tuturor roților. O soluție simplă este să le rotiți.
Cum se rotesc roțile
Dacă aveți o patină cu 4 roți, trebuie doar să schimbați prima roată cu a treia și a doua cu a patra, rotindu-le cu 180° - astfel imaginea o să fie orientată în sens opus. Acest lucru se datorează faptului că prima roată se uzează de obicei cel mai repede, la fel ca și ultima. Cu toate acestea, deoarece nu folosim picioarele în mod egal și întotdeauna împingem cu unul mai mult decât celălalt, o alternativă și mai bună este să schimbăm roțile la ambele în același timp. Procedura este aceeași, dar nu rotim roțile la 180°. Așezați-o pe prima din stânga ca a treia din dreapta și viceversa. Continuați în acest fel până când toate roțile au fost înlocuite.
Dacă aveți patine cu trei roți, Rollerblade recomandă înlocuirea primei roți cu cea din mijloc, plasând-o pe cea din mijloc în spate și pe cea din spate în față. Dacă decideți să schimbați roțile din dreapta cu cele din stânga, nu uitați să nu le rotiți la 180°.
Powerslide oferă o tactică diferită - schimbați prima roată cu a treia. Toate trei pot fi apoi rotite pe axa lor.
Luați aceste idei ca pe un sfat, pentru că nu totul funcționează pentru toată lumea. Prioritatea dumneavoastră ar trebui să fie să vă concentrați asupra stilului dumneavoastră de pilotaj și să vă adaptați virajele în consecință.
Înlocuirea roților
Dacă vă întrebați cum să știți când trebuie doar să întoarceți roțile și când trebuie înlocuite, nu există un răspuns universal. Roțile noi au o bandă centrală exact în centru. Vă puteți da seama cât de uzate sunt roțile dumneavoastră uitându-vă la linia centrală. Dacă începeți să observați că stratul superior (în special cel interior) de pe roata din față se desprinde treptat și că roata devine mai mică, este timpul să rotiți roțile. Cu toate acestea, dacă această uzură începe să devină vizibilă și rularea nu mai este la fel de lină ca înainte, cel mai bine este să înlocuiți roțile cu totul.
4. Verificarea cadrului
Deși acordăm cea mai mare atenție roților, nu trebuie să uităm de cadru și de pantof. Dacă aveți capacitatea de a strânge cadrul, adică nu este nituit, îl puteți strânge cu ușurință cu o cheie hexagon. Puteți găsi procedura în manual sau experții de la reprezentanță vă pot ajuta în acest sens.
Pro Tip: Există tipuri de patine în care puteți schimba poziția cadrului pentru a vă îmbunătăți stilul de patinaj. Poți afla cum să ajustezi cadrul patinelor tale aici.
5. Întreținerea rulmenților
În practică, există trei tipuri de rulmenți - rulmenți încapsulați, rulmenți cu capac de praf și rulmenți cu inel de reținere. Cele mai multe modele vin cu lubrifiant solid și, prin urmare, nu trebuie să acordați atât de multă atenție rulmenților.
După o anumită perioadă de utilizare, este posibil să constatați că rulmenții nu mai funcționează la fel de bine ca înainte sau că sunt prea zgomotoși. Rulmenții care pot fi deschiși pot fi curățați cu câțiva pași. Vă vom arăta cum să faceți acest lucru în articolul următor. În cazul rulmenților care sunt încapsulați, nu aveți de ales decât să îi înlocuiți.
Pro Tip: WD-40 nu este un ajutor universal. Deși va îndepărta atât rugina, cât și murdăria, va scăpa și de lubrifianții din rulmenți și nu îi va lubrifia. Mai degrabă, în cele din urmă le va dăuna. Folosiți în schimb lubrifianți cu ulei concepuți pentru rulmenți de skate sau de bicicletă, sau lubrifianți cu silicon, teflon sau lubrifianți solizi.
6. Înlocuirea frânelor
Deși nu toată lumea folosește o frână atunci când se dă cu patine, o serie de producători o adaugă la pachetul de bază. Dacă preferați senzația de siguranță, este mai bine să păstrați frâna. Atunci când o verificați, trebuie să verificați potrivirea acesteia și așa-numita wear limit, adică limita de abraziune. Aceasta este adesea marcată cu o linie. Dacă frâna este mai uzată, frânarea nu mai este la fel de ușoară și efectul de frânare este redus. Dacă nu aveți o linie pe cauciuc, aveți grijă să nu treceți peste suportul de cauciuc din plastic. Acest lucru ar deteriora și șurubul de fixare, care ar trebui să fie găurit.
Pro Tip: În caz de uzură, recomandăm înlocuirea completă a cauciucului de frână. Nu vă faceți griji, dacă aveți patine de marcă, nu este o problemă să cumpărați un înlocuitor.
În cazul în care nu vă puteți descurca nici măcar cu o mini-instrucțiune sofisticată, nu ezitați să contactați serviciul nostru. Vă vom arăta cum să aveți grijă de patinele dumneavoastră astfel încât să vă reziste cât mai mult timp posibil. Mult noroc celor care sunt pregătiți!