Dacă nu știți cum și de ce să alegeți roți de skate de schimb, acest articol vă va ajuta. Vă voi sfătui cu privire la alegerea corectă a durității, dimensiunii sau tipului.

1. Tipuri de roți

Diviziunea de bază se bazează pe tipul de utilizare. Cel mai comun tip este reprezentat de roțile de patinaj de fitness. Dimensiunile acestora variază între 78 mm și 100 mm. Acestea sunt destinate în primul rând echitației de agrement și de antrenament. Duritatea lor este cuprinsă între 80A și 85A.

Roțile inlinie pentru patinaj de viteză sau patinaj de viteză se caracterizează printr-o duritate mai mare, respectiv 84A până la 88A și, mai ales, printr-o dimensiune cuprinsă între 90 și 110 mm. Dimensiunea mai mare îi permite patinatorului să atingă viteze mai mari. Dimensiunea lor funcționează ca un angrenaj pe o bicicletă atunci când se merge pe bicicletă. Cu cât sunt mai mari, cu atât mai mare este viteza pe care o poate atinge pilotul, dar va avea nevoie de mai multă putere pentru a face acest lucru. După cum probabil ați ghicit până acum, rodajul cu roți de 110 mm este cu siguranță mai dificil decât cel cu roți de 100 mm. Așadar, dacă sunteți la început cu viteza, nu alegeți imediat cea mai mare alternativă.
La urma urmei, avem categoria hochei inlinie.  Acest tip este mai lat decât roțile menționate mai sus. Acest lucru este doar pentru ca jucătorul de hochei inlinie să fie mai agil și mai stabil atunci când joacă. Dimensiunile acestora variază între 72 mm și 80 mm. Jucătorii de hochei inlinie folosesc, de asemenea, diferite cadre Hi-LO (low profile) în care pot combina diferite dimensiuni, pentru a obține o mai bună agilitate pe patine. Duritatea acestora variază în funcție de utilizarea în exterior sau în interior. Atunci când sunt utilizate în aer liber, acestea se mai numesc și outdoor. Aici, hocheiul inlinie se joacă de obicei pe asfalt, astfel că duritatea roților este de aproximativ 85A. Atunci când se utilizează în interior pe o suprafață specială (indoor), se folosesc durități mai mici tocmai din cauza necesității unei aderențe mai mari a roților pe suprafața specială.

2. Grip (aderență) și roll (viteza roților)

Este posibil să fi întâlnit deja acești termeni atunci când ați citit articole despre patinaj. Aderența și ruliul pot fi denumite și aderență sau viteza roții. Vom folosi termenii grip și roll ca termeni utilizați de patinatori.
Amândoi acești parametri sunt direct legați de material și de duritate. Aderența și ruliul ar putea fi generalizate pentru a însemna că, cu cât duritatea roților este mai mare, cu atât viteza este mai mare și aderența mai mică, iar cu cât duritatea este mai mică, cu atât aderența este mai mare și viteza mai mică. Această afirmație poate fi considerată adevărată, dar trebuie să se țină cont de faptul că materialul în sine, în afară de duritate, poate afecta și viteza și aderența. Această tendință poate fi observată mai ales în cazul patinelor de viteză, unde sunt dezvoltate și roți dure cu aderență suplimentară pentru a oferi patinatorului un sprijin deosebit în viraje ascuțite și altele asemenea.
În cele din urmă, poate vă întrebați de ce ar trebui să luați în considerare și aderența. Lipsa de aderență poate face ca patina să alunece pur și simplu la o săritură puternică sau într-o curbă. Un alt dezavantaj poate fi și faptul că roțile inlinie nu absorb impactul cu asfaltul mai dur și pot fi inconfortabile la condus.

3. Duritatea

Valorile de duritate pot fi subiective, dar cred că am suficientă experiență pentru a vă transmite sfaturile și recomandările mele.
Atunci când alegeți patine noi, nu are rost să vă lăsați ghidat de duritatea roților. Cu toate acestea, atunci când aveți nevoie de altele noi, cel mai bine este să alegeți o duritate de 83-85A.  Duritățile mai mici se uzează destul de repede și cu clasa de fitness pe de altă parte, dar nu trebuie să vă faceți griji că duritatea 85A este prea dură, dimpotrivă, este un compromis excelent între roțile moi și cele dure. Nu veți găsi nici măcar 86A și mai sus în rândul clasei standard de fitness.
Este diferit în categoria de viteză, unde duritatea de 86A și peste nu este obișnuită. Patinatorii de aici chiar combină adesea roțile individuale între ele pentru a obține raportul optim între duritate și aderență.

4. Materialul roților

Unii dintre dumneavoastră încă se confruntă adesea cu dilema dacă este mai bine să alegeți roți din cauciuc sau din plastic sau un material complet diferit.
Răspunsul nu este nici artificial, nici de cauciuc. Dacă alegeți să cumpărați o marcă de calitate, acestea nu vor fi fabricate nici din cauciuc, nici din plastic. Producători precum Hyper, Powerslide, Matter sau MPC folosesc materiale speciale în produsele lor, astfel încât nu trebuie să vă faceți griji că veți cumpăra accidental roți de schimb din materiale de calitate inferioară.

5. Compoziția

Roata este formată dintr-un așa-numit butuc sau centru. Acesta din urmă poate fi de diferite tipuri, care îi afectează proprietățile
Există, de asemenea, materialul interior și, în cele din urmă, stratul de suprafață, care corespunde cel mai bine proprietăților descrise. Pe măsură ce acest strat se uzează, roata își pierde treptat proprietățile pozitive.